Kingcase | Blog Large Image Whole Post
18956
page-template,page-template-blog-large-image-whole-post,page-template-blog-large-image-whole-post-php,page,page-id-18956,page-child,parent-pageid-1815,ajax_fade,page_not_loaded,,select-theme-ver-1.7.1,wpb-js-composer js-comp-ver-4.3.5,vc_responsive

Blog Large Image Whole Post

Strategische interventies

Al jaren werk ik samen met LiveHouse, bureau voor Live Communicatie. In het Financieel Dagblad vertelt mijn collega Nicoline van Straten hoe LiveHouse events ontwerpt en begeleidt als strategische interventies, die u doeltreffend kunt inzetten als waardevolle managementtool.

Live communicatie is het meest ‘zware’ communicatiemiddel dat je kunt inzetten bij interne verandertrajecten. LiveHouse gaat uit van een integrale aanpak met medewerking van alle betrokkenen: je kunt een onderdeel van een systeem pas begrijpen als je je realiseert dat je er onderdeel van bent en ook het grotere geheel ziet. Dit geldt voor alle medewerkers van een organisatie, van hoog tot laag. Mensen hebben behoefte deel uit te maken van een groter geheel. Deze verbondenheid met het bedrijf is de bron waaraan ze een gevoel van veiligheid ontlenen. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk om mensen vanuit het gehele bedrijf een collectieve toekomst te laten ontwerpen, waar zij ook na het evenement actief mee zullen zijn. Van Straten: “Mensen gezamenlijk laten nadenken, betekent dat zij zich deelgenoot voelen en dat gevoel van betrokkenheid en zich gerespecteerd weten meenemen in hun dagelijkse werk. Je krijgt een multiplier-effect als mensen elkaar hun winnende inzichten doorgeven. Het mooiste voorbeeld daarvan zijn werknemers van een bedrijf waar wij in 2010 een strategisch verandertraject mee deden; ze spreken nu nog steeds van de tijd voor het event en erna. Het was een gezamenlijk omslagpunt naar een verbeterde werksfeer en een hogere productiviteit.”

Lees het gehele FD artikel. “Live communicatie is het meest ‘zware’ communicatiemiddel dat je kunt inzetten bij interne verandertrajecten.”

0
0

Ontdek Bewegen

logo_OntBew_gr

Ontdek Bewegen is een organisatie voor Beweegdagen. Opgezet door Juliette Grimbergen samen met mij. Beiden hebben we de opleiding voor docent lichamelijk opvoeding aan de ALO in Amsterdam afgerond. Na een aantal jaren lesgeven rolden we in het evenementen- en communicatievak waar we al 15 jaar actief in zijn. De affiniteit met bewegen en het belang van bewegen is ingebed in onze achtergrond.

Ontdek Bewegen organiseert onder andere Beweegdagen voor speciale groepen, zoals reumapatiënten of mensen met hart- en vaatziekten. Deze dagen organiseren we vaak regionaal, in samenwerking met een afdeling van een ziekenhuis in die regio. Maar ook andere organisaties kunnen het initiatief nemen voor een Beweegdag, bijvoorbeeld gezondheidscentra, ggz-instellingen of gemeenten. Wij ondersteunen die initiatieven graag met onze expertise, inzet en materiaal.

Tijdens een Beweegdag maken de deelnemers kennis met allerlei vormen van bewegen en sport. Ze kunnen dan ervaren welke vorm goed bij hen past en waar ze enthousiast van worden. Behalve gelegenheid om beweegvormen uit te proberen, is er ook een informatiemarkt en geven professionals presentaties over het belang van bewegen. Deelnemers kunnen zich tijdens een Beweegdag meteen aanmelden voor een proefles bij een beweegclub in de buurt.

Bent u geïnteresseerd in een Beweegdag voor uw organisatie: bel 0654 – 720 364 of kijk even op ontdekbewegen.nl


0
0

Wat deed King in 2011?

Leuke dingen:

  • In heel Nederland

Onder een nieuw opgezet label ‘Ontdek Bewegen’ organiseer ik samen met Juliette Grimbergen Beweegdagen. In 2011 waren dat er al vijf: een HartBeweegdag voor het UMCU Utrecht, drie ReumaBeweegdagen in Rotterdam, Den Bosch en Amsterdam en Schilderswijk-in-Beweging in Den Haag. De Patiënten Beweegdagen zijn er op gericht patiënten met een chronische aandoening te laten kennis maken met verschillende vormen van bewegen om ze te motiveren tot structureel bewegen. Heel leuk om te doen!

  • In Barcelona

In Barcelona organiseerde ik de internationale sales meeting voor Newell Rubbermaid. Drie dagen lang werden de EMEA sales managers ontvangen in Dolce Sitges – Barcelona. Een schitterend conferentie oord was het toneel van ‘product introductions, global strategies and focus on special brands’. Het thema Design4Growth kreeg vorm in een creatief event concept waar ruimte was voor: interactieve productpresentaties, teambuilding activities, genieten van de gastvrijheid van Cataluna, fun & excitement. Design4Growth werd met veel plezier geproduceerd in opdracht en samenwerking met The Livehouse.

  • In IT

Voor Nexct volgden diverse communicatie opdrachten. Het beheer van de website, schrijven van een aantal mooie referentiecases, een meeting met telecommunicatie adviseurs in de NieuweWerken omgeving van Microsoft. Onder het motto ‘klimmen tot het hoogste niveau’ ging Nexct met relaties fietsen. KingCase briefde Steven Rooks hoe deze groep te motiveren tot succesvol samenwerken, de top bereiken, presteren en omgaan met tegenslagen. Allemaal haalden ze de Alpe d’Huez!

Al met al een mooi 2011. Op naar 2012, er zit al weer van alles in het vat; Brochures over vertrouwen op basis van wetenschappelijke feiten, een kwartaalmeeting met Tom van ’t Hek, patiënten in het Noorden willen bewegen… Ik sta te trappelen!

Ik wens iedereen een gezond, sterk en gelukkig 2012, let’s go.

 

0
0

KingCase alert

Vreemde gewaarwording: er zijn nog meer KingDingen. Ik heb een aantal google alerts ingesteld zo houd ik een aantal zaken in de gaten. Maar deze was zo verrassend. Iemand gebruikt mijn naam ‘KingCase’! Vervelend, ik voelde me redelijk uniek, ben ik natuurlijk ook. Maar mijn bedrijfsnaam is dat ineens niet meer. Google alert: KingCase for I-phone by Amazon. Wat blijkt? Het gaat over bescherm cases voor de I-phone. Hele leuke, geen suffe dingen. En de I-phone is zeer succesvol, een super communicatie tool. Niet een echt slechte associatie. Maar toch, voor de realisatie van krachtige communicatie projecten moet je echt bij mij zijn.

0
0

Wat deed King in 2010?

Meer dan in 2009 🙂 :

Met nieuwe media

Voor Nexct heeft KingCase een aantal communicatie projecten uitgevoerd. De website van Nexct kreeg een essentiële aanvulling: alle Nexct-people hun eigen profielpagina, met direct chatfunctie. Een mooie proof of concept van Microsoft OCS software. Via Google Analytics adviseerde KingCase hoe het paginabezoek te verhogen van 1,5 minuut naar 4 minuten: een interessante case over Adwords versus ouderwetse PR. En daarnaast loopt er een Nexct klanttevredenheidsonderzoek, mooi opgezet via public cloud oplossingen.

Met passie voor bewegen

In samenwerking met Juul4U werden PatiëntenBeweegDagen georganiseerd. Een concept dat mij persoonlijk aanspreekt: nodig chronische patiënten uit, laat ze kennis maken met vele vormen van bewegen om ze te motiveren tot structureel bewegen. Voor 2011 staat alweer een Patiënten BeweegDag in de agenda, april worden de cardiologie patiënten van het UMCU uitgenodigd voor workshops, lezingen en een informatiemarkt.

Met veel ervaring & expertise

Voor Bouwfonds werd een nieuw standconcept ontwikkeld. Helder en toegankelijk, grappige foto-marketinginteractie op de stand zorgde voor gemotiveerd, actief standpersoneel en veel bezoekerscontact.

 

Klinkt best goed zo’n jaar overzicht. Er waren ook wel mindere zaken: een verloren pitch, een Loyalty Plan dat in de koelkast werd gezet tot tweede helft 2011… Kan je misschien ook juist een kans voor 2011 noemen. Laten we het daar maar op houden. Al met al ben ik tevreden over 2010 en ik kijk uit naar 2011.

Ik wens iedereen een fit en gezond 2011, met veel mooie interactie!

0
0

word-of-mouth

Wetenschappelijk doorvertellen

Up to date blijven, bijscholen, kennis vergaren moet je allemaal zelf regelen als zelfstandige. Dus samen met mijn collega vriendinnen afgelopen vrijdag op naar de SWOCC collegedag. Heel old school: terug in de collegebanken. Niks geen webinars, e-books of online cursussen, gewoon hoorcolleges met dia slides en aantekeningen maken met een pen in de papieren kopietjes. Zo’n old school collegedag heeft wel een voordeel: die VU collegezalen bevinden zich aan de Oudemanhuispoort in hartje Amsterdam. Onze vrijdagavond werd ouderwets gezellige afgesloten in de kroeg.

Word-of-mouth

Doelstelling deze middag: kennis vergaren over new school communicatiemiddelen. De middag wordt georganiseerd door de  Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Commerciële Communicatie. Eerste wetenschapper is Boris Nihom. Nihom … hmm. Over word-of-mouth. Mond tot mond reclame, klinkt old school. Ook vroeger was men overtuigd van de kracht van informele communicatie over een merk, product of dienst tussen een ogenschijnlijk niet-commerciële zender en één of meerdere ontvangers. Wat is er nu anders?

e-WOM

Door de komst van het internet is word-of-mouth veranderd. De hoeveelheid informatie, de toegang tot die informatie en de interactie over productinformatie, merken en/of diensten is  bijna onbegrensd. e-WOM. En Boris Nihom heeft ons verteld hoe je kan segmenteren en vooral stimuleren, via 9 factoren verdeeld over 3 clusters. Het is een manier van denken over de relatie tussen mensen en (alle soorten) merken. Merken moeten ruimte, platforms en applicaties ter beschikking stellen zodat mensen kunnen communiceren. Paul Kemp: “the future van advertising is community. It’s advertising that doesn’t feel like advertising. Something to share. Something to talk about.”

Oud KingDing

Langzamerhand begint het gepraat van Boris Nihom te lijken op iets van vroeger, iets ouds… Nihom! Het kwartje valt: ik heb ooit gewerkt met zijn Boris’ vader Map, oei dat klinkt old. Niet doorvertellen!

0
0